El m-commerce, mobile commerce de les seves sigles en anglès, i també conegut com a comerç mòbil, és l’adaptació de qualsevol botiga online als dispositius mòbils; en altres paraules: que la nostra botiga virtual sigui accessible des d’un smartphone o tablet i que, a més, ofereixi una bona experiència d’usuari.
Espanya va acabar el 2014 amb un percentatge de penetració mòbil del 80% davant el 59% de l’any anterior, segons dades de l’estudi de IAB Spain que parlen per sí soles i que deixen bastant en evidència la creixent importància de l’ús dels nostres smartphones.
Com era d’esperar, aquestes xifres afecten també el comerç electrònic, i mentre l’ordinador segueix sent el rei de les compres online, el 2014 el 28% de les compres a e-commerce a Espanya es van produir des de dispositius mòbils, segons dades recollides per Criteo en el seu estudi State Mobile Commerce.
Estarem d’acord que ignorar aquests resultats i no adaptar la nostra botiga online a mòbil és exactament el mateix que tancar la porta a un de cada quatre clients que entren a la nostra botiga amb intenció de comprar, cosa que el 2014 encara feien el 42% d’e-commerce enquestats per l’Observatori eCommerce de Fòrum d’Economia Digital.
Més enllà d’això, i sense xifres oficials al respecte, tenim l’etern usuari multipantalla, que comença mirant un producte o servei en el seu Smartphone aprofitant el trajecte en autobús de camí a la feina, després possiblement ho torni a mirar des del PC de l’oficina, a casa pot recuperar-ho des d’una tablet des d’on potser acabi fent la compra o, potser, es trobi més còmode des del portàtil. Fins i tot en aquest cas, si no disposem d’un m-commerce estarem perdent clarament l’oportunitat de captar aquest client potencial.
Tipus de m-commerce: lloc web mòbil i app nativa
Fins aquí hem vist l’imprescindible d’estar present en el món mòbil. Ara veiem de quina manera i amb quins avantatges.
Tenim dues maneres principals d’adaptar la nostra botiga online al mòbil. D’una banda, la més coneguda, que és el lloc web mòbil, i per l’altra l’app (o app nativa), que és la que coneixem popularment per descarregar des dels markets dels nostres smartphones.
El web mòbil, que pot rebre diversos noms segons la seva versió (web responsive, versió mòbil…) és la que estem acostumats a veure en la majoria de m-commerce que ja han fet el primer pas cap a l’adaptació mòbil. Podem navegar-hi sense dificultat però sovint ens trobem amb problemes com la velocitat (sobretot en les web responsive) o poca informació (versió mòbil); en definitiva, no ofereixen una òptima experiència d’usuari.
Les apps natives, però, estan pensades per a aprofitar tots i cadascun dels recursos d’un Smartphone (GPS, càmera, etc.) i ofereixen una major velocitat; en altres paraules: són programes dissenyats especialment i únicament per a mòbil, cosa que garanteix una excel·lent usabilitat. A més, les apps disposen d’altres extres com les notificacions push, que ens permeten alertes de promocions o ofertes, oferint així encara més valor afegit a l’usuari. En resum: l’app nativa dota al client potencial d’una excel·lent experiència de navegació.
Com has pogut veure, és molt important que decideixis el tipus de m-commerce que necessites perquè el teu negoci sigui un èxit.
A app2U som especialistes en el desenvolupament i implantació d’apps per a empreses de tot tipus i podem ajudar-te a incrementar les vendes del teu negoci.
Els nostres clients ja han incorporat aquestes solucions, com Europastry: líder del sector a nivell europeu de distribució de masses congelades, més coneguda per alguna marca del grup com Yaya Maria o Frida.
Deixa un comentari