Raypa, fundada als anys 70 per Ramón Espinar Aguilar, està especialitzada en la fabricació d’equips per a l’esterilització en laboratoris. Des dels anys 80, l’empresa ha destacat en els mercats internacionals. L’any 2008, la segona generació de la família Espinar va assumir el control, adaptant l’empresa a les noves necessitats del mercat.

Amb més de 40 anys d’experiència, Raypa manté el seu compromís amb la qualitat i la innovació, oferint solucions per a laboratoris, hospitals, universitats i indústries alimentàries.

raypa logo
Raypa

Cas d’èxit Raypa

Hem ajudat Raypa a optimitzar la gestió de les fotografies de productes per a l’enviament a clients mitjançant una aplicació mòbil integrada amb el seu sistema SAP, millorant els seus processos i estalviant temps valuós. Aquesta solució ha augmentat l’eficiència operativa, aconseguint un ràpid retorn de la inversió.

Casa Viva confía en app2U para la transformación digital de su empresa con el asesoramiento, desarrollo, implantación, soporte y mantenimiento de aplicaciones móviles en su departamento de logística

Repte

El principal problema era la gestió manual de les fotografies de productes per a l’enviament al client final, un procés que consumia molt de temps i era propens a errors. Aquestes fotografies són essencials per documentar l’estat i la qualitat dels productes abans de l’enviament, permetent resoldre reclamacions dels clients i verificar que els productes lliurats coincidissin amb els enviats.

A més, necessitaven integrar aquestes imatges amb el seu sistema de gestió informatitzat, cosa que el seu mètode anterior no permetia de manera eficient. El procés anterior ocupava el personal en tasques repetitives i de poc valor afegit, impedint-los centrar-se en activitats més productives per a l’empresa. Per això, Raypa buscava una solució tecnològica que pogués automatitzar aquestes tasques i optimitzar l’ús dels seus recursos humans.

La solució tecnològica havia de cobrir les situacions següents:

1. utomatització de la gestió de fotografies:

Requerien una manera de capturar i emmagatzemar les fotografies dels productes en pocs passos per estalviar temps i reduir errors.

2. Integració amb SAP:

Necessitaven que les fotografies s’integressin directament amb el seu sistema de gestió per facilitar-ne l’accés i la gestió dins del mateix.

3. Reducció d’errors en la documentació:

Era important disminuir els errors derivats de la gestió manual de les fotografies per millorar la precisió i la fiabilitat dels registres.

4. Optimització del temps del personal:

Volien alliberar el personal de tasques repetitives i de poc valor afegit, permetent-los concentrar-se en activitats més estratègiques i productives.

Casa Viva mejora la realización y gestión de inventarios agilizando tareas y reduciendo costes gracias a una app a medida de app2U

Solució

Després d’analitzar les necessitats i requeriments de Raypa, des d’App2U els vam recomanar desenvolupar i implantar una app a mida que permetés gestionar la documentació de les fotografies de productes de manera ràpida.

Desenvolupament d’una aplicació mòbil:

Vam crear una app que permet capturar i emmagatzemar automàticament les fotografies dels productes. Aquesta aplicació està dissenyada per ser utilitzada fàcilment pel personal de Raypa, permetent-los fer fotografies directament des dels seus dispositius mòbils. L’automatització d’aquest procés va eliminar la necessitat de capturar i organitzar les imatges manualment, estalviant temps i reduint errors.

Integració amb SAP:

Vam dissenyar l’aplicació per integrar-se perfectament amb el sistema SAP de Raypa. Aquesta integració permet que les fotografies capturades s’emmagatzemin automàticament en el sistema de gestió, facilitant-ne l’accés i la gestió directament des de SAP. Això garanteix que tota la documentació visual estigui centralitzada i fàcilment accessible per al seu ús en diversos processos interns, com la verificació de productes i la resolució de reclamacions.

Casa Viva ha implantado una app para hacer inventarios de sus zonas, tiendas y almacenes de España y Andorra

Resultat

Des que Raypa i el seu equip utilitzen aquesta aplicació, han vist una millora notable en la seva operativa. Gràcies a l’app per a la gestió de fotografies de productes, l’empresa ha experimentat els següents resultats:

  • Reducció del temps de gestió:
    Les tasques que abans requerien hores ara es realitzen en minuts. Per exemple, la captura i gestió manual de fotografies, que abans prenia diverses hores, ara es completa en qüestió de minuts, alliberant temps valuós per a altres activitats.

  • Millora de la qualitat operativa:
    En automatitzar processos tediosos, l’equip de Raypa ha guanyat temps i ha millorat la precisió en la gestió de les fotografies, reduint errors i augmentant la qualitat de la documentació.

  • Amortització de l’aplicació:
    La inversió en l’aplicació s’ha amortitzat en menys d’un any, aconseguint un retorn de la inversió en aproximadament 9 o 10 mesos. Aquest ràpid retorn ha permès a l’empresa gaudir de beneficis financers significatius en un període de temps reduït.

  • Adaptació a noves necessitats:
    L’aplicació és flexible i s’adapta a les noves exigències de l’entorn empresarial, permetent incorporar millores i funcionalitats a mesura que es detectin noves necessitats.