Amb més de 50 anys d’experiència, Montibello és una de les empreses més importants dedicades a la fabricació i distribució de productes cosmètics professionals a Espanya i Portugal.

Montibello té una cura especial pel seu factor humà. Amb més de 300 treballadors, el seu director afirma que els coneix a tots i cadascun d’ells. Amb aquesta voluntat de protegir i cuidar els seus equips, cada dia es treballa per satisfer les necessitats dels empleats.

I precisament a partir de les necessitats dels més de 100 comercials, repartits per Espanya i Portugal, Montibello va arribar a App2U.

Montibello, empresa de distribución de cosmética con la transformación digital gracias a la instauración de apps móviles en su empresa para potenciar el equipo comercial
Montibello disfruta de las mejores aplicaciones móviles gracias a la empresa experta en tecnología empresarial app2U

Cas Montibello

Com totes les empreses amb departament comercial, Montibello utilitza arxius per potenciar el discurs de la força de vendes durant les seves visites comercials. Amb l’app empresarial d’App2U, milloren la seva manera de treballar.

Montibello confía con app2U para la transformación digital de su empresa con el asesoramiento, desarrollo, implantación, soporte y mantenimiento de aplicaciones móviles en su departamento comercial

Repte

Montibello tenia la necessitat de poder distribuir els catàlegs, ofertes i tarifes de manera ràpida i fàcil amb el seu equip comercial.

En aquell moment, Montibello va trobar Dropbox, una bona eina que li permetia compartir arxius. No obstant això, Montibello tenia altres necessitats que Dropbox no podia cobrir.

1. Evitar pèrdues i duplicació de contingut: tots els comercials podien afegir, modificar i eliminar els arxius.

2. Distribuir la documentació de manera personalitzada. És a dir, definir quins usuaris tenen accés a quins documents.

3. Saber quins arxius s’utilitzen més i quins menys durant les visites comercials de l’equip de vendes.

En veure que Dropbox no s’adaptava a les necessitats dels seus treballadors, Montibello va decidir posar-se en contacte amb App2U, apps per a empreses.

Montibello mejora la gestión de documentos comerciales, catálogos y ofertas, files management app, con una aplicación para que sus comerciales puedan vender más y mejor

Solució

Després de reunir-nos per analitzar totes les seves necessitats en profunditat, vam veure que l’app urCollection, app per a comercials, cobrava perfectament totes les seves expectatives.

1. urCollection és una solució jeràrquica, només els administradors tenen accés al panell de control des d’on es gestiona tota la documentació, podent afegir, eliminar i modificar documents.

2. urCollection està preparada per crear grups d’usuaris, i així diferenciar quins arxius es distribueixen a cada un dels grups. Per què necessita Montibello els grups? Perquè té equips comercials que parlen diferents idiomes i vol que cada un tingui els arxius corresponents en el seu idioma, en comptes de tenir-los tots barrejats.

3. Les estadístiques de urCollection analitzen i permeten conèixer quins continguts s’utilitzen més, quins menys i on s’han utilitzat aquests documents.

La implantació va ser molt ràpida i senzilla, en un parell de dies ja estava disponible als dispositius dels comercials. A més, Montibello va sol·licitar formació per a alguns dels seus treballadors per poder aprofitar tot el potencial de l’app, i en un parell de setmanes tots els comercials ja utilitzaven l’eina al màxim.

La dispersió dels documents, la pèrdua de continguts o la disparitat en el discurs de vendes són problemes que es resolen amb urCollection. Per això, s’ha convertit en l’aplicació mòbil que cada vegada més equips comercials utilitzen per controlar els seus documents de venda.

Montibello ha implantado una app para gestionar sus archivos comerciales para controlar la distribución de archivos a sus comerciales y asegurarse que estos llevan las últimas actualizaciones y tienen un discurso unificado

Resultat

Des de fa més d’un any, Montibello utilitza urCollection, l’app per a comercials, i ha pogut comprovar els següents resultats:

  • Tots els documents estan actualitzats i tot el personal de venda porta les últimes versions.

  • No existeixen problemes de pèrdues, duplicats ni fuga d’informació.

  • Cada equip comercial té els arxius en el seu idioma.

  • Els productes que més es venen pertanyen als catàlegs més oberts.

  • Els comercials que més venen són els que més arxius mostren i, per tant, els que més utilitzen urCollection.

  • Els comercials utilitzen més els PDFs i catàlegs en PowerPoint que els vídeos de presentació de productes.

  • Gràcies a que els comercials disposen dels mateixos arxius, s’ha unificat el discurs comercial de l’empresa.

  • Els arxius que menys s’utilitzen es modifiquen per oferir als comercials material que cobreixi les seves necessitats.

  • Hi ha treballadors que obren els documents fora de l’establiment del client.