Iberital és una empresa dedicada a dissenyar, crear i comercialitzar màquines espresso professionals.
Va ser l’any 1975 quan Blai Farré, des d’un petit garatge a Barcelona, va iniciar el negoci com una afició. Primer reparant peces de màquines de cafè per als comerços a prop, i més tard dedicant-se a dissenyar i crear les seves pròpies peces i recanvis.
A poc a poc, el negoci va evolucionar fins a convertir-se en el que és avui: un referent mundial en la creació de màquines espresso robustes, amb una tecnologia sofisticada i dissenys únics.
Estem davant d’una empresa líder amb 40 anys d’història en el món del cafè.

*Activa subtítulos ⚙️

Cas Iberital

Repte
Iberital buscava la manera de crear una generació innovadora de màquines espresso. Per això, van decidir dissenyar una nova màquina més saludable, fàcil d’utilitzar i més eficaç.
El disseny net i innovador d’aquesta nova màquina, sense botons, amb un sistema multicaldera intel·ligent i amb un consum energètic eficient, necessitava d’una app per controlar-ne l’ús a través d’una tauleta.
Iberital, com a empresa experta en el món del cafè, tenia unes exigències molt concretes pel que fa a disseny, funcionalitat i tecnologia.
El problema bàsic que es trobava Iberital era la complexitat de fer que els registres i la comunicació de l’app amb la màquina es realitzessin de manera òptima, ràpida i senzilla. Tot això en una nova aplicació molt intuïtiva i fàcil d’utilitzar que permetés aprofitar al màxim el potencial de la màquina d’espresso que havien creat.
La seva necessitat es basava en:
1. Crear una app per manejar la màquina.
2. L’aplicació havia de ser senzilla i intuïtiva. Iberital volia que l’app que havíem de crear no necessités manual d’instruccions, que fos la intuïció la que guiés l’usuari per utilitzar-la de manera correcta.
3. Disponible en més de 10 idiomes. Iberital està present en més de 90 països. Per tant, era necessari incloure l’opció dels idiomes requerits per poder comercialitzar la màquina d’espresso als mercats internacionals.
4. L’app havia d’alertar de canvis de valor en els registres en temps real i així informar de qualsevol anomalía de neteja o mal funcionament.

Solució
Un cop vam analitzar les necessitats i requisits d’Iberital, des d’App2U els vam recomanar desenvolupar una app totalment personalitzada a mida que fos tan senzilla i intuïtiva d’utilitzar com fos possible.
1. L’app havia de controlar la màquina d’espresso: El control de la màquina de cafè havia de poder realitzar-se en la seva totalitat des de l’aplicació. Per tant, la sincronització ràpida entre l’app a la tauleta i la màquina de cafè era un requisit indispensable.
2. Intuïtiva: La facilitat d’ús de l’app havia de ser senzilla i ràpida, intuïtiva i innovadora. A més, havia de ser molt tecnològica, però aquesta tecnologia havia d’estar amagada.
3. Aplicació versàtil: L’usuari havia de ser capaç de configurar i crear el seu entorn a l’app de manera senzilla, independentment del seu nivell de professionalitat.
4. Comunicació ràpida: El mínim interval de temps des que l’app emet una ordre fins que la màquina d’espresso l’executa.

Resultat