Casa Viva és una cadena de botigues de decoració líder en el sector que ofereix una àmplia gamma de productes per a la llar. Amb més de 60 anys d’història, distribueixen més de 4.000 referències a través de la seva xarxa de 45 botigues a tot Espanya i Andorra.

Casa Viva pertany al grup Gerplex, format per més de 250 persones que treballen en la recerca de nous productes i solucions per cobrir les teves necessitats en l’àmbit de la llar.

Per a Casa Viva, controlar tots els seus productes i realitzar inventaris a les seves botigues i magatzems suposava una gran inversió en temps, personal i maquinària.

Casa Viva, empresa de decoración, con la transformación digital gracias a la instauración de apps móviles en su empresa para agilizar la toma de inventarios
Casa Viva disfruta de las mejores aplicaciones móviles gracias a app2U

Cas Casa Viva

Com totes les empreses de productes que tenen botigues i magatzems, Casa Viva gestiona una gran quantitat de productes. Amb l’app a mida d’App2U, realitzen inventaris de manera més ràpida i econòmica, controlant totes les seves referències.

Casa Viva confía en app2U para la transformación digital de su empresa con el asesoramiento, desarrollo, implantación, soporte y mantenimiento de aplicaciones móviles en su departamento de logística

Repte

Casa Viva tenia la necessitat de realitzar inventaris invertint el menor temps possible i d’una manera molt més econòmica.

En aquell moment, Casa Viva, sent pionera en tecnologia, ja havia buscat alternatives als processos lents de presa d’inventaris de manera manual. Per aquest motiu, utilitzava lectors de codis de barres per dur a terme els inventaris de les seves ubicacions: zones, botigues i magatzems.

Tanmateix, Casa Viva considerava que la seva empresa encara podia millorar la manera de treballar amb alguna solució tecnològica que els ajudés a optimitzar la seva situació:

1. Lentitud en la presa d’inventaris: els treballadors continuaven invertint molts dies de feina per dur a terme aquesta tasca.

2. Lloguer/Compra de lectors de codis de barres molt cars. Tot i agilitzar el procés manual, això elevava considerablement el pressupost per fer els inventaris.

3. Poc control de l’estoc. Com que el procés de presa d’inventaris era tan llarg i costós, en feien molt pocs a l’any per estalviar al màxim, cosa que provocava un control insuficient de l’estoc.

En veure que podien millorar i agilitzar la manera de treballar tant de l’empresa com dels seus empleats, van decidir contactar amb App2U, experts en apps per a empreses.

Casa Viva mejora la realización y gestión de inventarios agilizando tareas y reduciendo costes gracias a una app a medida de app2U

Solució

Després d’analitzar les necessitats i requeriments de Casa Viva, des d’App2U els vam recomanar desenvolupar i implantar una app totalment personalitzada i a mida que els permetés realitzar inventaris de manera ràpida.

1. Agilitzar el procés de presa d’inventaris de dies a segons. Gràcies a dos senzills passos: l’escaneig ràpid amb la càmera de fotos d’un dispositiu mòbil i la fàcil introducció de la quantitat de productes existents en la ubicació.

2. Implantació de dispositius iPod. Vam fer una recerca intensiva per trobar el dispositiu mòbil més econòmic que cobrís les necessitats de l’aplicació: càmera web, agilitat i mobilitat, seguretat en les dades i connexió wifi.

3. Control exhaustiu de l’estoc. Amb la facilitat i la rapidesa de l’aplicació, els treballadors realitzen inventaris més sovint, permetent un control molt més precís dels productes i les referències.

La implantació va ser molt ràpida i senzilla. Des d’App2U vam instal·lar l’aplicació personalitzada en tots els dispositius iPod de Casa Viva i, en menys de dues setmanes, els seus treballadors ja l’utilitzaven al màxim rendiment. Com que és una app fàcil i intuïtiva d’utilitzar, es va adaptar molt ràpidament al dia a dia dels empleats.

Aquesta aplicació es va adaptar a mida per a l’empresa per agilitzar el procés de presa d’inventaris gràcies a la mobilitat que ofereixen els iPods i a la facilitat i rapidesa de l’app en si. És per això que diverses empreses de distribució de productes, especialment de decoració i mobiliari per a la llar, han vist el seu potencial i han decidit incorporar aquesta mateixa app en el seu dia a dia.

Casa Viva ha implantado una app para hacer inventarios de sus zonas, tiendas y almacenes de España y Andorra

Resultat

Fa aproximadament un any que Casa Viva utilitza aquesta aplicació i ha vist una millora notable en el seu negoci. Gràcies a l’app per fer inventaris, l’empresa ha experimentat els següents resultats:

  • Estalvi de temps, costos i tasques en agilitzar el procés de presa d’inventaris.

  • Importació ràpida dels productes a la web. Agilitat en la pujada dels productes al portal d’administració, on s’han de detallar perquè després puguin ser detectats durant la realització de l’inventari.

  • Realització d’inventaris en pocs segons. El temps necessari per fer un inventari ha passat de dies i setmanes a segons i minuts.

  • Els treballadors estan sorpresos amb la velocitat d’escaneig i la facilitat d’ús de l’aplicació.

  • Realització d’inventaris de diferents ubicacions alhora. Ja sigui en diferents zones, botigues o magatzems, es poden fer inventaris de manera simultània

  • Accés permanent a l’historial d’inventaris. Tant des de l’apartat d’historial de l’app com des del portal d’administració, on també es poden exportar.

  • Adquisició d’iPods propis: mòbils, ràpids i econòmics, aconseguint cobrir les necessitats de l’empresa.

  • Amb els dispositius mòbils iPods s’aconsegueix la màxima seguretat dels productes, inventaris i dades.

  • Control exhaustiu dels productes de l’empresa. Gràcies a la realització més freqüent d’inventaris, s’aconsegueix un major control de l’estoc.

  • Estadístiques de comparació d’inventaris. El portal d’administració ofereix estadístiques comparatives.