Bernat de Pablo és un metge especialitzat en medicina esportiva i medicina familiar i comunitària, amb una destacada trajectòria en educació mèdica i instrucció en suport vital avançat. Actualment, és instructor al European Resuscitation Council (ERC) i professor a la Universitat Internacional de Catalunya, on imparteix l’assignatura de Patologia Medicoquirúrgica al grau d’Odontologia.

A més, treballa en medicina esportiva a Espai Salut Sant Gervasi i al Club Natació Terrassa, on realitza reconeixements mèdics esportius, proves d’esforç i visites especialitzades. Col·labora amb la Federació Espanyola de Patinatge coordinant serveis mèdics i com a instructor de suport vital bàsic al Consell Català de Ressuscitació. També és professor a l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa, impartint cursos relacionats amb l’estructura i funció del cos humà.

Bernat de Pablo Logo

*Activa subtítulos ⚙️

Bernat de Pablo

Cas d’èxit Bernat de Pablo

Com a metge de família i de medicina esportiva, la nova aplicació ha permès a Bernat de Pablo automatitzar l’enviament d’informes mèdics, agilitzant el procés i garantint la seguretat de les dades, cosa que estalvia temps i recursos.

Casa Viva confía en app2U para la transformación digital de su empresa con el asesoramiento, desarrollo, implantación, soporte y mantenimiento de aplicaciones móviles en su departamento de logística

Repte

Bernat de Pablo s’enfrontava al repte de gestionar manualment les revisions mèdiques dels esportistes. Cada revisió es feia omplint una fitxa que es desava en un PDF individual, el qual s’havia d’enviar manualment per correu electrònic a cada pacient amb una contrasenya diferent en cada cas. Aquest procés era extremadament lent i laboriós, especialment tenint en compte que es podien arribar a enviar fins a 2000 PDFs en un mes, consumint una gran quantitat de temps i esforç.

La solució tecnològica havia de cobrir les situacions següents:

1. L’ús d’un procediment manual

L’elevada càrrega de treball derivada de la gestió manual dels documents requeria una solució que permetés automatitzar les tasques repetitives. Bernat necessitava reduir el temps i els recursos invertits en la generació i l’enviament dels informes mèdics, buscant una manera més eficient de gestionar aquesta gran quantitat de dades.

2. Capacitat de desplaçament

L’equip de Bernat treballava amb múltiples clubs esportius i en diverses ubicacions, fet que exigia una solució portàtil que els permetés desplaçar-se fàcilment i accedir a la informació necessària en qualsevol lloc.

3. La privacitat dels pacients

La protecció de les dades mèdiques era una prioritat fonamental. Les revisions mèdiques contenen informació altament sensible, per la qual cosa era imprescindible garantir que només els usuaris autoritzats poguessin accedir a aquestes dades mitjançant contrasenyes segures.

Casa Viva mejora la realización y gestión de inventarios agilizando tareas y reduciendo costes gracias a una app a medida de app2U

Solució

Després d’analitzar les necessitats i els requeriments de Bernat de Pablo, des d’App2U vam recomanar desenvolupar i implantar una app a mida que permetés gestionar la documentació de les revisions mèdiques de manera ràpida.

1. Automatització dels processos manuals

Per resoldre el problema de la gestió manual de les revisions mèdiques, es va desenvolupar una aplicació que automatitza la generació i l’enviament dels informes mèdics. Aquesta aplicació permet crear automàticament els PDFs de les revisions i enviar-los als pacients sense necessitat d’intervenció manual, estalviant temps i reduint significativament l’esforç necessari per gestionar grans volums de dades.

2. Implementació d’una aplicació mòbil

La solució desenvolupada va ser una aplicació mòbil que permet a l’equip mèdic treballar en diferents ubicacions i amb diversos dispositius. Aquesta aplicació es pot utilitzar en tauletes durant les visites als clubs i centres, i també és accessible des de

ordinadors a través d’una interfície web. Això proporciona la flexibilitat necessària per adaptar-se a les diverses necessitats operatives de cada club i professional mèdic.

3. Seguretat de la informació sensible

L’aplicació desenvolupada inclou mesures de seguretat avançades per protegir les dades mèdiques. Cada usuari disposa d’una contrasenya que garanteix un accés segur a les revisions mèdiques. A més, s’han implementat protocols de seguretat per assegurar que les dades es gestionin i s’emmagatzemin de manera confidencial, complint amb les normatives de privacitat i seguretat de la informació mèdica.

Casa Viva ha implantado una app para hacer inventarios de sus zonas, tiendas y almacenes de España y Andorra

Resultat

Fa una mica més d’un any que Bernat de Pablo i el seu equip utilitzen aquesta aplicació, i han vist una millora notable en la seva operativa. Gràcies a l’app per a la gestió de documentació de revisions, l’empresa ha experimentat els següents resultats:

  • Reducció del temps de gestió:
    Les tasques que abans requerien hores ara es realitzen en minuts. Per exemple, allò que abans prenia 5 hores ara es pot completar en mitja hora, alliberant temps valuós per a altres activitats.

  • Portabilitat i flexibilitat:
    L’aplicació és portàtil i es pot utilitzar en diferents dispositius (tauletes, ordinadors) i ubicacions, facilitant el treball en diversos entorns com clubs esportius i centres mèdics.

  • Optimització de recursos:
    L’automatització ha permès optimitzar els recursos humans i tècnics, reduint la càrrega de treball manual i millorant l’eficiència operativa de l’equip mèdic.

  • Millora de la qualitat de vida:
    En automatitzar processos tediosos, Bernat ha guanyat temps lliure, millorant la seva qualitat de vida i permetent-li dedicar més temps a activitats personals i professionals importants.

  • Satisfacció del client:
    La solució ha millorat la comunicació amb els pacients, proporcionant informes mèdics de manera àgil i eficient, cosa que ha incrementat la satisfacció dels clients.

  • Suport i actualitzacions anuals:
    El suport tècnic i les actualitzacions es realitzen anualment, permetent mantenir l’aplicació optimitzada i adaptada a les noves necessitats que puguin sorgir.

  • Adaptació a noves necessitats:
    L’aplicació és flexible i s’adapta a les noves exigències de l’entorn mèdic, permetent incorporar millores i funcionalitats a mesura que es detectin noves necessitats.

Casa Viva ha implantado una app para hacer inventarios de sus zonas, tiendas y almacenes de España y Andorra

Expansió del seu ús: suport a la recerca mèdica.

 

Tot i que inicialment l’aplicació va ser dissenyada per optimitzar la gestió de les revisions mèdiques, la seva funcionalitat li ha permès anar més enllà del seu propòsit original. Recentment, el Dr. Bernat de Pablo ha utilitzat l’app com a part d’un estudi mèdic esportiu, centrat en l’avaluació mèdica preparticipativa de jugadors d’hoquei sobre patins.

En aquesta investigació, en què es van recopilar dades de 773 jugadors i jugadores, l’aplicació va ser de gran ajuda per al registre i l’organització de la informació mèdica, com historials clínics, exàmens físics i resultats d’electrocardiogrames.

L’automatització de tasques com la generació i distribució d’informes va permetre a l’equip mèdic centrar-se en l’anàlisi de dades, reduint el temps dedicat a processos administratius.

Aquest cas mostra com el programari pot adaptar-se a diferents necessitats, sent útil tant en la pràctica clínica diària com en projectes de recerca mèdica.