És molt difícil dir quin és el departament més important d’una empresa -al cap i a la fi, tots ho són- però sí que hi ha quelcom segur per a qualsevol tipus de negoci: vendre (productes i/o serveis) és clau per a la supervivència, és a dir, la força de venda és la base del negoci, i precisament per això cal treballar diàriament per optimitzar i millorar el procés comercial des d’un punt de vista tecnològic, que ens permetrà optimitzar recursos i obtenir millors resultats.
Amb l’expansió d’Internet i de les noves tecnologies, els departaments comercials s’han vist sotmesos a grans canvis en l’última dècada, han sorgit millores de cara a l’usuari final que ens permeten vendre els productes o serveis de forma més fàcil perquè la tecnologia capacita les empreses per poder mostrar millor què oferim i, a més a més, mostrar (i vendre) els nostres productes més lluny (internacionalització).
A més a més, la tecnologia permet al venedor ser proactiu i aconseguir vendes en un mercat on cada dia hi ha més competència. Per aquest motiu, el comercial actual compta amb eines indispensables com ara una tablet, que equipat amb les apps adequades per a la seva empresa, li permet enriquir l’experiència de venda amb el client a mesura que pot oferir contingut variat i personalitzat per mostrar-li el producte o servei a vendre. És precisament aquest enriquiment del procés de venda que fa que el 75% dels enquestats en l’estudi The state of mobile enablement de Corporate Visions i Savo assegurin que una tablet permet tenir més èxit en els llançaments de producte així com millorar els seus missatges de màrqueting.
Optimitzar el temps i guanyar eficiència, també són avantatges que pot aportar la tecnologia al departament comercial de la nostra empresa ja que moltes de les apps dissenyades específicament per a les nostres necessitats empresarials estan pensades per solucionar els problemes del dia a dia del nostre departament comercial, com per exemple l’excessiva pèrdua de temps en processos que podrien pràcticament automatitzar-se, com ara realitzar una comanda. Hi ha una diferència notable entre haver d’escriure manualment en un e-mail d’una comanda que ens està dictant un client i enviar-lo a la central a poder-se equipar amb una app que ens permeti en pocs clics fer la comanda directement i, en qüestió de segons, que aquesta es registri de manera automàtica a la central.
Lògicament, el fet d’automatitzar, simplificar i millorar l’eficàcia d’aquests processos té com a avantatge oferir més temps al departament comercial que, per tant, es pot dedicar a la recerca de nous clients o altres oportunitats de negoci.
Però és important aclarir que igual de positiu que pot resultar implantar solucions tecnològiques, també pot ser contraproduent si no encertem amb la tecnologia adequada per a la nostra organització. És per això, que des d’app2U sempre recomanem deixar aquest procés en mans d’experts que us puguin assessorar en com cobrir les necessitats segons el pressupost i la grandària de l’empresa. Les opcions són diverses, des de solucions estàndard ideals per a petits negocis convencionals -com uSell o urCollection– a solucions professionals totalment personalitzades en el cas de negocis grans i/o amb necessitats molt concretes. Un cop definida la necessitat del client, se sol trigar entre dues setmanes i dos mesos a implantar l’aplicació escollida perquè els treballadors agilitzin els seus processos el més aviat possible.
Deixa un comentari