En un món de canvi constant i, sobretot, d’evolució constant, no són poques les persones que es pregunten si els seus llocs de treball perillen en un futur pròxim i si una màquina, un ordinador, un programa o una aplicació seran els encarregats de substituir-los. Els departaments comercials no s’escapen d’aquesta pregunta.
És precisament per aquest motiu, que sovint els departaments comercials veuen -erròniament- les apps i les webs com amenaces del seu futur professional. Però, volem enviar-los un missatge de tranquil·litat, ja que tots aquells treballs en els quals es requereix creativitat, talent i capacitat comunicativa per desenvolupar una tasca, la tecnologia mai podrà substituir l’ésser humà. En aquests llocs de treball, la tecnologia només funciona com un complement dels treballadors per millorar i facilitar la seva experiència laboral.
L’art de vendre no és una qualitat de la que disposa tothom ja que requereix coneixement, esforç i molta experiència. L’experiència és la base del venedor, perquè com més situacions has viscut més preparat estàs per un contratemps.
Actualment, i cada vegada més, els departaments comercials incorporen al seu dia a dia eines fetes a mida i pensades per millorar el procés de venda, hi ha moltes apps i webs (i/o ecommerce) pensades expressament per incentivar les vendes però mai per substituir a un comercial.
Les aplicacions ofereixen l’ajuda que la força comercial necessita abans, durant i després d’una visita comercial
Existeixen Apps que ens permeten tenir reunions en línia des de qualsevol punt del planeta i poder parlar en directe amb el nostre interlocutor, no oblidem que l’expressió no verbal és un dels punts més forts d’una venda. Aquesta opció ajuda als comercials a contactar amb el client sense necessitat de desplaçar-se, però mostrant de forma visual la seva persona i articulant un bon speech, fets vitals per a tancar una venda.
També hi ha Apps que permeten controlar i gestionar la documentació interna de l’empresa, per tenir presentacions, catàlegs visuals, llistes de preus i tots els documents a punt en el moment que es necessitin durant el procés de venda. Aquest recurs funciona com a suport durant els discursos del venedor encara que el protagonista sempre és el comercial.
A més de les famoses Apps CRM que ens permeten fer una millor gestió de la informació dels nostres clients per personalitzar el discurs comercial i acostar-nos més a la venda. Ajuden els venedors a conèixer i recordar els seus clients en el cas que es tingui una cartilla de clients molt àmplia.
Com més a prop estàs d’un client, coneixes els seus gustos, habilitats i característiques personals, més a prop estàs de vendre
Sense oblidar, a més temut ecommerce, el catàleg online per comprar mitjançant la web de l’empresa. Per fi la força comercial comença a veure aquest recurs com, el que és, un complement de treball ja que sense un bon procés de vendes acompanyat d’un bon discurs no arribaríem a la venda massiva. L’ecommerce ajuda als comercials a atendre els clients les 24 hores del dia, els 365 dies l’any.
Els comercials s’ajuden d’eines, però sense ells no hi hauria venda
Si volem acomiadar-nos d’alguna cosa podem començar a fer-ho del que entenem com l’oficina tradicional: quatre parets, una taula, una cadira i una foto de la família. Actualment els comercials surten a buscar els seus clients, i estan preparats per vendre en qualsevol lloc i en qualsevol moment.
Per a la majoria de Directors Comercials i CEO, la seva veritable oficina, és aquella en la que passen la major part del temps laboral, que actualment és el dispositiu mòbil: hem après a treballar en els seients de l’AVE, a les sales d’espera de l’aeroport , al seient del darrere d’un cotxe, el bar, pel carrer, etc. Mai saps on ni quan pot sorgir una venda i, per això, els comercials sempre estan preparats per a això.
Per tant, concloem afirmant que els departaments comercials són i seran sempre imprescindibles. Vendre no és un art racional ni matemàtic sinó que cada client és diferent i té unes necessitats concretes que només poden ser cobertes pel sisè sentit d’un bon speech, i aquest només pot ser donat per un bon comercial.
Deixa un comentari